nog maar 1 weekje - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu nog maar 1 weekje - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu

nog maar 1 weekje

Door: Jessica Brandt

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Oktober 2017 | Frankrijk, Bretagne

Deze week zijn we begonnen om de mais te hakselen. Zondag hebben we de kuil helemaal schoon gemaakt en maandag ochtend hebben we zeil langs de muren gedaan.
Maandag middag rond 14.00 zijn we begonnen. Met 3 karren, 1 hakselaar en nog een verrijker om de kuil aan te rijden.
We zijn begonnen met de schuinste/lastigste stukken, en daarna zijn we wat dichter bij huis gaan rijden. Maandag avond rond 20.30 lag het in de kuil en was de kuil afgedekt. In totaal is er ongeveer 5ha gehakselt. De rest van de mais gaat er op 19 oktober vanaf. Helaas ben ik er dan niet meer bij.

Voor de rest deze week hebben we gewoon de standaard werkzaam heden gedaan plus nog wat extra dingetjes, zoals halsbanden controleren op nummers en kalfjes onthoornen, ook hebben we de pinken op locmenven van wei verplaatst, en de droge koeien bij huis in een andere wei gezet..
En heb natuurlijk ook nog en paar dagen hard aan mijn verslag voor school gewerkt.

komende week wordt helaas mijn laatste week, ik heb het hier erg naar mijn zin en heb er zeker geen spijt van dat ik hier op stage ben gegaan.

Voor mijn vertrek hier en als ik weer thuis ben komt er zeker nog een verslag op te staan!

groetjes uit frankrijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bretagne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2017

Weer terug in Nederland

12 Oktober 2017

Laatste dagje stage

07 Oktober 2017

nog maar 1 weekje

04 Oktober 2017

Een reactie van mijn stagebegeleiders

01 Oktober 2017

Een drukke, leuke en gezellige week
Jessica

Hoi, ik ben Jessica Brandt en ben 18 jaar oud. Ik zit op het Prinsentuin College in Breda en doe daar de opleiding Veehouderij niveau 4. Ik zit nu in mijn 3e jaar en ga van 3september t/m 13oktober op buitenlandstage in Frankrijk.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 6250

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: