De eerste week alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu De eerste week alweer bijna voorbij - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu

De eerste week alweer bijna voorbij

Door: Jessica Brandt

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 September 2017 | Frankrijk, Bretagne

Dinsdag 5 september
Deze ochtend heb ik niet gemolken, maar ben ik mee geweest om de jongste zoon naar het internaat te brengen. Hij gaat naar het internaat omdat de school te ver weg is om er elke dag naartoe te rijden. Hij doet daar een landbouw opleiding. Het was best wel apart om het een keer te zien, ook omdat het een oud klooster is.
's middags heb ik de koeien en de kalveren gevoerd, en ook heb ik natuurlijk weer 's avonds gemolken

Woensdag 6 september
Na 's ochtends gemolken te hebben en een aantal koeien droog te hebben gezet. Zijn we bezig geweest om beesten te verplaatsen. Van de kalveren op stro, naar de kalveren op roosters, naar de pinken buiten.
ook is er die avond weer gemolken.

Donderdag 7 september
Na het melken, heb ik de kalveren gevoerd en de ligboxen schoongemaakt. Dit gebeurt niet elke dag omdat de koeien eigenlijk dag en nacht buiten staan. Dit komt omdat het gras goed blijft groeien en omdat het beter is voor de koeien.
's middags ben ik met Mary(stagebegeleider),naar de pinken wei gegaan om de stroomdraad te controleren en te herstellen. Hier zijn we bijna de hele middag aan bezig geweest. 's avonds is er weer gemolken!

Alles verloopt dus helemaal prima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bretagne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2017

Weer terug in Nederland

12 Oktober 2017

Laatste dagje stage

07 Oktober 2017

nog maar 1 weekje

04 Oktober 2017

Een reactie van mijn stagebegeleiders

01 Oktober 2017

Een drukke, leuke en gezellige week
Jessica

Hoi, ik ben Jessica Brandt en ben 18 jaar oud. Ik zit op het Prinsentuin College in Breda en doe daar de opleiding Veehouderij niveau 4. Ik zit nu in mijn 3e jaar en ga van 3september t/m 13oktober op buitenlandstage in Frankrijk.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 6259

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: