druk druk druk - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu druk druk druk - Reisverslag uit Bretagne, Frankrijk van Jessica Brandt - WaarBenJij.nu

druk druk druk

Door: Jessica Brandt

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 September 2017 | Frankrijk, Bretagne

Na 2 hele drukke weekenden en een drukke week, heb ik eindelijk weer eens tijd om wat te schrijven!

Zoals ik in mijn vorige verhaal had verteld, heb ik vorig weekend op de boerderij gepast. Dit is gelukkig helemaal goed gegaan. Er zijn natuurlijk altijd dingen, die mis gaan als je alleen bent. Ook dit keer was het dat geval. Zaterdag was er een zieke koe, en zondag toen ik uit mijn bed kwam was er nergens geen stroom, zelfs niet op de boerderij. Gelukkig kwam er altijd iemand helpen tijdens het melken en die heeft mij daarmee kunnen helpen.

Toen de kinderen zondag middag weer thuis kwamen en Bas en Mary maandag middag, kreeg ik te horen dat Bas dinsdag ochtend alweer zou vertrekken naar Nederland ivm een familie bezoek. Dit betekende dus dat ik de taken van Bas zou overnemen, en dat het dus een druk schema zou worden.

De moeder van Bas is een zaterdag naar hier toegekomen met haar 2 buurmannen om hier een heerlijke week vakantie te houden.
Bas is zelf een zondag pas thuisgekomen.

Nu alles weer een beetje normaal is kunnen we weer verder. Ondanks dat we weer met eentje meer zijn, blijft het druk. Zoals het er nu uit ziet gaan er deze week veel kalven.

Groetjes uit Frankrijk!!

  • 25 September 2017 - 18:15

    Marcel:

    Samenvattend: 10 bijzonder leerbare dagen!

  • 25 September 2017 - 18:18

    Marcel:

    leerzame dagen... excusez-moi!

  • 30 September 2017 - 17:13

    Ad Van Tuyl:

    Hoi Jessica,

    Nou dat was wel spannend toen hun weg waren en de stroom was uitgevallen. Gelukkig is alles toch goed gekomen en hebben de koeien er niets van gemerkt. Toch een hele ervaring zo voor jou alleen in Frankrijk met een andere cultuur en taal. Gelukkig spreekt Bas nederlands. Ik hoop dat je ook wat van de omgeving hebt gezien of dat Bas je ergens mee naar toe genomen heeft. Je bent wel op een internaat geweest lees ik en je hebt wel veel mogen melken.
    Je kunt trots zijn op jezelf want je doet het erg goed.

    Veel plezier nog en werk ze,
    Ad van Tuyl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Bretagne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 Oktober 2017

Weer terug in Nederland

12 Oktober 2017

Laatste dagje stage

07 Oktober 2017

nog maar 1 weekje

04 Oktober 2017

Een reactie van mijn stagebegeleiders

01 Oktober 2017

Een drukke, leuke en gezellige week
Jessica

Hoi, ik ben Jessica Brandt en ben 18 jaar oud. Ik zit op het Prinsentuin College in Breda en doe daar de opleiding Veehouderij niveau 4. Ik zit nu in mijn 3e jaar en ga van 3september t/m 13oktober op buitenlandstage in Frankrijk.

Actief sinds 02 Sept. 2017
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 6241

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: